måndag 10 oktober 2011

ALVIN


Jisses...
Jenny väckte Alvin från sin goa sömn ute i vagnen idag & det fick hon tillbaka med råge!!
Jag måste, sa hon annars är han uppe till 11 ikväll...
Larsson kom å hämtade oss och körde ner till stationen & Alvin var ännu missnöjd, tårarna sprutade ut!
Åh Jenny...ja de här e verkligheten såhär är det...

Vi bäddade ner Alvin i vagnen och vi gick ut med han i tron att han skulle ge med sig...nä han blev ej lyckligare för de, nu kom tåget och dom skulle åka hem...
Jag sa: Nu blir han nog tyst Jenny, han tycker ju om å åka tåg!
Mmmmmm visst, sa Jenny... Puss å kram hej då!! Larsson böjde sig ner till Alvin å skulle säga hej då men han hann inte för Alvin körde igång sin misstlur...
Sånt här har jag aldrig vatt med om nångång, sa Larsson, och det va ju en upplevelse men barn måste ju få säga ifrån någongång oxå.
Jag tröstade han med å talade om vilken rar å go kille Alvin är i vanliga fall att detta händer inte ofta...
Alfons va ju en go liten framåt-anda sa Larsson, hoppas jag får träffa dom igen, och de får han säkerligen göra kan jag säga...

Annelie var här när jag kom hem då hade hon pratat med sin man
och han hade frågat om dom skulle tänka på barn...NÄÄÄÄ skulle inte tro det!! sa hon..
Hon hade ju vatt här hela eftermiddagen, ja jag kan bara avsluta detta och säga att de var Alvins dag idag, och jag hoppas att allt ordnade upp sig sen, och jag vill säga Tack Gud för att du gav mig min goa härliga tossiga familj, mina barn, barnbarn, mina svärsöner och svärdotter!!

Puss å Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade